Havok fix skyrim как установить

Обновлено: 06.07.2024

Версия Не указана

Размер 9.67 MB

Данная сборка сделана исключительно для тех людей у кого стандартный Скайрим тормозит или что-то подобное. Здесь нет модов меняющий геймплей и прочее.

В Архиве присутствует текстовый документ с описанием модов и патчей (желательно к прочтению). Рекомендуется установка через Mod Organaizer или прочие Мод Мэнеджеры, но также можно установить и вручную.

1. Skyrim Performance PLUS
Урезает мелкие погодные частицы, которые ты даже не заметишь.

2. Bug fixes
Исправление некоторых довольно таки критических багов игры.

3. Remove Distracting Things
Удаляет разные частицы и незначительные предметы из игры.

4. Corrupted NIFs Patches - CNP
Улучшает стабильность игры и уменьшает количество вылетов при установке определенных модов.

5. Colorful Lights - No Shadows - More FPS
Убирает тени из игры, мод конфликтует с любыми модами на освещение, такими как RLO, enchanted light and fx и всеми остальными.
6. Colorful Lights - No Shadows - DLCs
Дополнение для тех, кто использует dlc.

7. Interior and Dungeon Fog Remover
Удаляет дымку в подземельях.

8. Havok Fix
Плагин, который динамически меняет значение одной строки, не будем углубляться какой, так, что бы избавить вас от вылетов с такими модами, как Immersive Armors, а так же поднять ФПС на мощных ПК.

9. Insignificant Object Remover
Удаляет кустарники и мелкие камни.

10. Load Game CTD Fix
Не позволяет Скайриму вылетать при загрузке открытых локаций.

11. Low Res Particles and Flora - LRPF
Различные оптимизированные мелкие частицы.

12. No More Radial Blur
Убирает размытие во время боя.

14. Plane Optimization
Помогает повысить ФПС в городах.

15. PrivateProfileRedirector LE - Faster game start (INI file cacher)
Ускоряет запуск игры.

16. Remove Exterior Fog
17. Remove Interior Fog
Удаление тумана в интерьерах и экстерьерах.
Конфликтует с Wivid Weathers.

18. Remove Underwater Grass and other stuff
Удаление травы под водой.

19. Skyrim Project Optimization
Мод на оптимизацию.

20. TESCombatStyle form CTD fix
Анти вылет связанный с неправильным шаблоном нпц.

21. Whiterun texture memory usage reduction
Уменьшает фризы в Вайтране.

22. Crash fixes
Уменьшает или вовсе убирает вылеты из игры.

При работе этого мода требуется отключить ExpandSystemMemoryX64=false в enblocal.ini если используете enb

23. SKSE Plugin Preloader
Без этого плагина не будет работать Crash fixes.

24. LightingShader Tweak - Huge FPS Gain
Удаление шейдеров освещения в интерьерах.

Easy and performance-friendly way to play Skyrim above 60 FPS.

Off-site requirements

Credits and distribution permission

  • Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You are allowed to modify my files and release bug fixes or improve on the features without permission from or credit to me
  • Conversion permission You can convert this file to work with other games as long as you credit me as the creator of the file
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

[Requirements]:
Make sure the latest version of SKSE64 is installed and running correctly.

[How it works]:
Skyrim's physics engine (HAVOK) is designed to run at 60 fps.
That's why it normally updates every

16,7ms (1000ms / 60fps).
If your game runs on higher framerates some bugs can appear (Water splash sounds, water flickering, animals flying, objects moving by themselves, etc. ).
You can fix this by setting the "fMaxTime" value in your ini according to your framerate - but this method can lead to performance loss depending on the amount of Havok objects around you.
That's why I made this plugin, which dynamically assigns a fMaxTime value according to your current framerate at runtime.
This allows you to have an unlocked framerate without suffering from HAVOK's issues.

[FAQ]:
Q: Do I need this if I play @60 FPS locked?
A: It depends on your PC / mod setup. It can actually help if your pc can't reach a stable 60 FPS but in most cases it's not the physics engine's fault.
This plugin might help if you get occasional physics glitches but these can also be caused by certain mods (Immersive Armors for example).
Make sure to set the HavokFix.ini setting "MinFPS" accordingly if you plan to use it @60 FPS or lower.

Q: Why use this plugin instead of simply changing the fMaxTime ini value?
A: To get the best performance you basically want the fMaxTime value to be as high as possible (for example 0.0166 @60 FPS) while still being low enough (for example 0.0069 @144 FPS) to not cause any physics or water glitches. This means that you would either have to lock your framerate or settle with a possible performance loss. This plugin is my take on having an easy way to play at higher framerates without said performance loss.

[How to Install]:
Just install with your favorite mod manager or extract the zip file into your Skyrim game folder.

[Compatibility]:
It should be compatible with most if not every mod on this site.
Only incompatibility I had was with RivaTuner Statistics Server.

[Credits]:
This reddit post for exposing a possible fix, which I built upon.
kapaer for providing the source of Safety Load from which I took some SKSE code.
Tsuda Kageyu for providing an easy to use hooking library (BSD-Licensed).
SKSE's team.

Easy and performance-friendly way to play Skyrim above 60 FPS.

Off-site requirements

Credits and distribution permission

  • Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You are allowed to modify my files and release bug fixes or improve on the features without permission from or credit to me
  • Conversion permission You can convert this file to work with other games as long as you credit me as the creator of the file
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

[Requirements]:
Make sure the latest version of SKSE is installed and running correctly.

[How it works]:
Skyrim's physics engine (HAVOK) is designed to run at 60 fps.
That's why it normally updates every

16,7ms (1000ms / 60fps).
If your game runs on higher framerates some bugs can appear (Water splash sounds, water flickering, animals flying, objects moving by themselves, etc. ).
You can fix this by setting the "fMaxTime" value in your ini according to your framerate - but this method can lead to performance loss depending on the amount of Havok objects around you.
That's why I made this plugin, which dynamically assigns a fMaxTime value according to your current framerate at runtime.
This allows you to have an unlocked framerate without suffering from HAVOK's issues.

[FAQ]:
Q: Do I need this if I play @60 FPS locked?
A: It depends on your PC / mod setup. It can actually help if your pc can't reach a stable 60 FPS but in most cases it's not the physics engine's fault.
This plugin might help if you get occasional physics glitches but these can also be caused by certain mods (Immersive Armors for example).
Make sure to set the HavokFix.ini setting "min" accordingly if you plan to use it @60 FPS or lower.

Q: Why use this plugin instead of changing the fMaxTime ini value?
A: To get the best performance you basically want the fMaxTime value to be as high as possible (for example 0.0166 @60 FPS) while still being low enough (for example 0.0069 @144 FPS) to not cause any physics or water glitches. This means that you would either have to lock your framerate or settle with a possible performance loss. This plugin is my take on having an easy way to play at higher framerates without said performance loss.

[How to Install]:
Just install with your favorite mod manager or extract the zip file into your Skyrim game folder.

[Compatibility]:
It should be compatible with most if not every mod on this site.
Only incompatibility I had was with RivaTuner Statistics Server.

[Credits]:
This reddit post for exposing a possible fix, which I built upon.
kapaer for providing the source of Safety Load from which I took some SKSE code.
SKSE's team.


Мод для Skyrim Special Edition увеличивает частоту обновления вашего монитора при игре в полноэкранном режиме с 60 Гц до 300 Гц.

Рекомендуемые настройки от автора:
BethINI
fMaxTime = 1/120
fMaxTimeComplex = 1/(120/2)
fMaxFrameCounterDifferenceToConsiderVisible = 4/120

Skyrim.ini:
[HAVOK]
fMaxTime=0.00833333
fMaxTimeComplex=0.01666667

SkyrimPrefs.ini:

Требования:
SKSE64
HavokFix - есть в архиве

Установка:
Установите HavokFix
Распакуйте архив основного мода и перемесите его содержимое в папку с игрой

Вечное и мимолетное

Вампиризм

Каджит


Интересно и как он увеличит если у самого монитора максимум 60гц)).


если у вашего монитора 60гц, это не значит что у других 60, а не 75, 144 и тд.


Rahhna Ага,у каждого денег прямо масса чтоб их тратить на 144гц Согласен не стану спорить что у кого то больше 60гц Но большая часть на 60 сидит Это все равно что видеокарта Есть люди у которых rtx 2080ti и их единицы В то время как большая часть на 10 серии сидит


Дядя Малави Играющие в Скайрим, как раз относится к большинству сидящих на картах 6-8 поколения, а 10 поколение - это уже редкость. И совсем редкий вид, занесенный в Красную книгу - люди использующие карты серии 20хх. По поводу мониторов, так 144 ГЦ мониторы довольно распространены и находятся в сегменте от 15 000 до 300 000 рублей. Так что есть, как говорится - на любой вкус и цвет. Любой геймер, который предпочитает лучшее, давно уже сменил свой старый монитор на моник с хорошей герцовкой.


insel260 Вот имено что они не дешевые Тот же моник на 60герц можно за 7000 купить что в 2 дешевле А насчет видеокарт 10 серия это радость согласен отчасти 1070 И 1080 Вот это радость Как раз как ты и сказал и редкость потому что не у многих 1070 и 1080 У многих 1050ти и 1060 это не редкость У меня 1060 стоит на 6гб это уже слезы Все новые игры не то что на ульра а на высоких к 30 кадрам приближены

Читайте также: