Fallout 4 spring cleaning как установить

Обновлено: 05.07.2024

Clean up your settlements with or without the hassle of cell resets.

This mod does not have any known dependencies other than the base game.

Mods requiring this file

Author's instructions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Version 2.05

  • Bug Fixes:
    -Removed Master Dependency on optional scrap list plugins.

Additions:
-Bunker Hill finally added (I recommend not removing the Junk Walls, they will cause LOD/Culling Issues.)

Version 2.04

Version 2.03

Version 2.02

Version 2.01

Version 1.07

Version 1.06

  • Several objects added to scrap list
  • Changed the plugins around, single version with optional cell enabler plugin.

Version 1.05

  • Compatability patches for Better Generators, Simple Intersections and Power Pylon and Conduits - Increased Radius

Version 1.04

  • FOMOD Installer
  • Fixed Shrub selection
  • Fixed scattered paper giving concrete
  • Added four shrub bushes to scrap selection

Version 1.03

  • Fixed reordered FormID that stopped the mod from functioning properly.

Version 1.02

  • Two separate version available.
  • Ini version - FPS loss in dense urban areas. No Cell Reset Bug
  • Cell Edit version - Cell Reset Bug. No FPS loss in urban areas.
  • Added Skeletons and Mirelurk viine to scrapping list
  • Furniture fix separated into own esp included in INI version

Version 1.01

  • Partial fix for Castle and Covenant object placement.

Version 1.0

Spring Cleaning allows for the removal of trash and clutter objects originally unable to be scrapped within settlements. Not much else to say.


Update 2.05
Tested and working with Latest Fallout 4 Beta Patch.

Bug Fixes:
-Removed Master Dependency on optional scrap list plugins.

Additions:
-Bunker Hill finally added (I recommend not removing the Junk Walls, they will cause LOD/Culling Issues.)

Scrap List:
-Added Metal Burning Barrels to optional Lantern List.
-Added missing lit oil lantern to optional Lantern List
-Added Rope Lights
-Added Scaffolding
-Added Wrought Iron Fence
-Added Rubber Floor Mats
-Added lots of Junk Walls (Parts of Bunker Hill, recommend not scrapping)

Jump to 11:06 for Spring Cleaning mod review by Gopher


Install Spring Cleaning and Activate the plugin(s)


**Does not work if upgrading from past INI versions**
1) Uninstall Spring Cleaning
2) Start Fallout 4, Load a save game
3) Move to interior cell
4) Save the game, exit the game
5) Install Spring Cleaning and Activate the plugin(s)
6) Load save from step 4

1) Sprinting will not work in settlement cells unless you use the fix that comes with the mod.

2) Some pre-existing buildings have issues placing furniture, I recommend downloading the Homemaker mod as it fixes the majority of these issues.

3) The objects removed from settlements while using version 2.01 or lower will return the first time Spring Cleaning 2.02 or above is installed. This is the last time statics should pop back into existence between updates.

**Incompatible Mods**
Any mod altering Settlement World Space will cause Spring Cleaning to act adversely and undo the fixes in place for the Cell Reset Bug.


**Credit**
-Bethesda (For the game of course)
-Zilav from the xEdit team (for all his help with combined object records)
-xEdit Team (For FO4Edit)
-Scrap Scrap (For the original inspiration, that lead me to making this.)

Данный мод "Генеральная уборка" добавляет в Fallout 4 возможность удаления мусора, беспорядка, объектов, которые изначально невозможно было удалить в пределах населенных пунктов. Например вам не нужна трава которая растет сквозь асфальт, удалите! Мешаются заросли и кустарники, удалите! А если вообще хотите снести все здания, то удалите! Больше нечего сказать.

Примечание:
Если удалить мод после того как вы в игре уже провели генеральную зачистку местности, все удаленные объекты вернутся на свои места, так как удаление объектов происходит в самом моде, а не в игре.

Требования:
Fallout 4

Несовместимые моды:
- Любой мод изменяющий поселения вызовет ошибки в работе данного мода.

При обновлении с 2.01 до 2.05:
1) Удалите мод и все файлы мода
2) Запустите игру, загрузите сохранение
3) Переместитесь в любую внутреннюю ячейку, то есть в то место, где имеется загрузочный экран
4) Сохраните игру, выйдите из игры
5) Установите новую версию и активируйте
6) Загрузите сохранение которое сделали в шаге 4

main_version - основной мод (файл SpringCleaning.esm)
optional_fullscraplist - опциональное удаление ненужного: травы и грязи, зданий, бетона, фонариков и анимации, все в одном (требуется основной мод)
optional_iniversion - расширенный вариант: этот вариант открывает доступ к объектам по всей карте игры и вызывает потери производительности в различных частях карты. Пожалуйста, используйте рекомендованную полную версию (optional_fullscraplist), если Вы не уверены в данном варианте.
optional_seperate - этот вариант имеет все по отдельности, тоже самое что в модуле optional_fullscraplist, только там все в одном файле, а в этом модуле все по отдельности.
sprintfix - фикс исправляющий невозможность быстрого бега в поселениях

Установка: (можно вручную или через NMM менеджер)
Обязательно установите main_version - основной мод (файл SpringCleaning.esm в папку Data в игре)
Опциональные модули по желанию
Фикс sprintfix нужен, поэтому также установите его (файл SpringCleaning.ini в папку Data в игре)
Как устанавливать моды и какие сделать изменения в ini файлах, читайте в теме NMM менеджер

Известные проблемы:
1) Спринт не будет работать в поселениях, используете фикс который имеется в архиве мода.
2) Некоторые существующие здания имеют проблемы с размещением мебели, я рекомендую использовать мод Homemaker, так как он исправляет большинство проблем.

Данный мод "Генеральная уборка" добавляет в Fallout 4 возможность удаления мусора, беспорядка, объектов, которые изначально невозможно было удалить в пределах населенных пунктов. Например вам не нужна трава которая растет сквозь асфальт, удалите! Мешаются заросли и кустарники, удалите! А если вообще хотите снести все здания, то удалите! Больше нечего сказать.

Примечание:
Если удалить мод после того как вы в игре уже провели генеральную зачистку местности, все удаленные объекты вернутся на свои места, так как удаление объектов происходит в самом моде, а не в игре.

Требования:
Fallout 4

Несовместимые моды:
- Любой мод изменяющий поселения вызовет ошибки в работе данного мода.

При обновлении с 2.01 до 2.05:
1) Удалите мод и все файлы мода
2) Запустите игру, загрузите сохранение
3) Переместитесь в любую внутреннюю ячейку, то есть в то место, где имеется загрузочный экран
4) Сохраните игру, выйдите из игры
5) Установите новую версию и активируйте
6) Загрузите сохранение которое сделали в шаге 4

main_version - основной мод (файл SpringCleaning.esm)
optional_fullscraplist - опциональное удаление ненужного: травы и грязи, зданий, бетона, фонариков и анимации, все в одном (требуется основной мод)
optional_iniversion - расширенный вариант: этот вариант открывает доступ к объектам по всей карте игры и вызывает потери производительности в различных частях карты. Пожалуйста, используйте рекомендованную полную версию (optional_fullscraplist), если Вы не уверены в данном варианте.
optional_seperate - этот вариант имеет все по отдельности, тоже самое что в модуле optional_fullscraplist, только там все в одном файле, а в этом модуле все по отдельности.
sprintfix - фикс исправляющий невозможность быстрого бега в поселениях

Установка: (можно вручную или через NMM менеджер)
Обязательно установите main_version - основной мод (файл SpringCleaning.esm в папку Data в игре)
Опциональные модули по желанию
Фикс sprintfix нужен, поэтому также установите его (файл SpringCleaning.ini в папку Data в игре)
Как устанавливать моды и какие сделать изменения в ini файлах, читайте в теме NMM менеджер

Известные проблемы:
1) Спринт не будет работать в поселениях, используете фикс который имеется в архиве мода.
2) Некоторые существующие здания имеют проблемы с размещением мебели, я рекомендую использовать мод Homemaker, так как он исправляет большинство проблем.

There is no point to this mod without a scrap mod, so there is no reason to allow this to be used elsewhere. That said, it's just some copied references in the relevant cells, so there is no reason to care.

Feel free to upload this with any scrap mod, don't just upload it by itself as your own patch.

File credits

Thanks to Nverjos, for making Spring Cleaning and for (partially) figuring out the workaround in the first place.

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Just a small patch to let Spring Cleaning play nice with other mods. Should work with any mod, but there are some aspects of the workaround Spring Cleaning uses that I don't fully understand, so it is possible it will conflict with some mods (most likely: mods that edit the cell data of a relevant cell instead of just adding/moving/removing stuff in the cell). In those cases, no compatibility patch will help, you'll have to use FO4Edit to fix the conflicts yourself.

edit: Also works for compatibility with the current version of the game (which really shouldn't have ever been an issue, but is because Bethesda.

This works fine for any scrap mod, not just Spring Cleaning. It triggers the game engine to disable combined meshes and preculling in the cells that make up vanilla settlements, so it will let you scrap anything you have a recipe for in those locations, no matter if those recipes are from Spring Cleaning or any other scrap mod.

Installation:
1) Install with NMM or place SpringCleaningCompatibilityPatch.esp in your Data folder
2) Load this after any mod that touches a vanilla settlement

I recommend you install the ini version (which uses a esp version of Spring Cleaning, and doesn't reference any cells), then delete SpringCleaning.ini from your data folder.

You can instead manually install the esp version of Spring Cleaning (in the optional_ini version folder) instead of the esm (or delete the Worldspace category from SpringCleaning.esm), as it has way more Place Object references than needed (bad for compatibility, if another mod moves those references), and my patch makes them redundant. Also, I have seen claims that it undoes some some changes made to the airport by the Automatron DLC.

Known Issues:
This will likely cause the cell reset bug. This is due to a problem with the engine, and nothing I can do about that. Apparently, making it an esm would fix it (which is why SpringCleaning.esm doesn't cause the reset bug), but making this an esm would defeat the purpose, as you wouldn't be able to load it after most mods. Bethesda is supposedly working on a fix to be released in the next update.

Until then, you can use these mods to deal with the symptoms:
Cell Reset Workaround Patch
Buildable Power Armor Frames
Apparently Bethesda has fixed the reset bug (with no mention, because why mention anything when you fix a massively important bug like that).

If you liked this mod, please consider supporting Elminster, the creator of xEdit, without whom this mod would never have existed. Check out his Patreon here.

Читайте также: