Dlss war thunder как включить

Обновлено: 04.07.2024

Продолжаем рассказ об улучшениях внешнего вида игры, которые принесёт обновлённый графический движок Dagor Engine 6.0 в следующем крупном обновлении War Thunder «Новая сила».

Всем привет! Недавно мы показали новое небо и улучшения визуальных эффектов для авиации. Сегодня продолжим рассказ о том, как новый графический движок War Thunder изменит внешний вид игры.

Вибрации на плоскости крыла

Изгибы и вибрации на плоскости крыла в полёте.

Теперь плоскость крыла самолёта может деформироваться в полёте под действием турбулентности, а во время взлёта, посадки, выполнения манёвров и на высоких скоростях на крыле возникают видимые вибрации. Характер и интенсивность таких вибраций зависит от лётной модели каждого самолёта.

Попиксельная отражательная способность поверхностей



Влияние отражательной способности на поверхности.

У различных материалов в игровом окружении появилась текстура с силой отражательной способности. В прежних версиях игры все диэлектрики обладали коэффициентом отражающей способности в 0.04 (как и большая часть всех диэлектриков в мире). Однако в некоторых случаях, этого может быть существенно недостаточно — например, обычная вода отражает в два раза хуже, а покраска металлических поверхностей приводит к сложному взаимодействию диэлектриков и металлов, и одного числа на все материалы становится мало. Корректная отражательная способность поверхностей создаёт достоверные блики от различных источников света, которые делают общую картину в игре естественнее.

Economy and research

  • Ju 88 A-1 / Ju 88 A-4 moved to rank II.
  • He 111 H-6 / He 111 H-16 grouped.
  • HMS Montgomery - Will become unavailable for purchase after 21st of September

Interface

Interface:

  • Information regarding onboard radars and IRST as well as other sensors, countermeasures, sights and other capabilities are now available in X-Ray mode in the hangar.

Customization

  • The standard camouflage for postwar Japanese ground vehicles has been changed
    • Default one-tone camo has been changed
    • Two-color and multi color camouflages have been corrected (patterns and color correction)
    • Requirements to get one tone post war camo have been reduced
    • New summer and fall camos have been added, both available for completing tasks or Golden Eagles.

    Ground Vehicle model, damage model, characteristic and weaponry changes:

    Буксировка остовов танков

    Буксировка сожжённых остовов при помощи троса.

    В новой версии игры, остова уничтоженной наземной техники остаются на поле боя до конца сражения. В некоторых случаях это может стать проблемой для продвижения танков, например, когда узкий проход к точке захвата заставлен сожжёнными остовами бронетехники. Теперь вы сможете использовать трос, чтобы оттащить уничтоженный танк с прохода, или наоборот - забаррикадировать проезд противнику! А ещё сгоревший танк неплохое укрытие, которое можно привезти с собой на точку захвата и держать оборону даже в чистом поле. Экспериментируйте!

    Flight Model changes:

    • Ki-100/100-II, Ki-96/102/108 – A bug has been fixed that led to an overestimated maximum engine speed.
    • Ki-61/100 (all series) — Aerodynamics of the airframe has been completely reworked. Stall speed, take off and landing speed have been reduced. Controllability at low and mid speeds have been improved. Landing gear extension speed reduced to 250 kph, available speed of switching flaps to landing position reduced to 230 kph (all changes applied after the test reports). Optimal horizontal speed for climbing, climb and speed haven’t changed. See the aircraft passport for details.
    • I-185 (all series) — Effect of rebalancing of the aircraft at full throttle (slight nose pulling down effect at full control mode) has been specified. Operations of a propeller group at low and mid throttle have been specified.
    • Tu-2 (all series) - Adjusted according to passports. Fuel distribution among tanks has been adjusted.The moments of inertia depending on the amount of fuel, weapons, ammunition, etc. have been specified. The thermodynamics of engines has been improved and refined. Improved aircraft aerodynamics at high flight speeds. Airplane take-off and roll-off are adjusted according to the airplane flight manual and test reports
    • D.520 - Flight model has been completely updated according to the current capabilities of the physical model. Polars of wings, fuselage, fin and propeller blades have been recalculated and refined. The moments of inertia have been clarified.
    • AH-1, UH-1 (all series) - overshoot and reverse roll while leveling in horizontal has been fixed for mouse control mode (with manual roll disabled).
    • Jaguar GR.1, Jaguar A, MiG-23M - mouse control has been improved; improved aircraft behavior after elevators or spoilers detach; introduced a more detailed simulation of the elevators with differential deviation and variable throttle transfer ratio from the stick to the elevators.

    Helicopters

    • YAH-64 (squadron vehicle)
    • AH-1F (detailed cockpit has been added)

    Germany

    • SA 313B Alouette II (detailed cockpit has been added)

    Japan

    • AH-1S early (detailed cockpit has been added)
    • AH-1S (detailed cockpit has been added)
    • AH-1S Kisarazu (detailed cockpit has been added)

    France

    • SA 313B Alouette II (detailed cockpit has been added)

    Тени от динамических источников света

    Мы увеличили возможное количество динамических источников света в игре и добавили тени от них. С их помощью мы сможем делать достоверные эффекты освещения, например, от прожекторов и уличных фонарей!

    Game mechanics

    When the system is operating, all modules are intact, (particularly including the fire control room), a player has to lock on target, wait for the calculation to complete and fire a ranging shot. After that, the lead marker appears on the water surface in AB, or in RB, a convergence marker in binoculars

    Эффекты на траве

    По траве расходится взрывная волна от выстрела пушки.

    В Dagor Engine 6.0 улучшилось поведение травы — при выстреле танкового орудия можно увидеть эффект от ударной волны на траве.

    Naval Fleet


    Germany

    Japan

    Great Britain

    • HMS Vega (a new British reserve destroyer to replace HMS Churchill. HMS Churchill will not be available in the regular research tree and will only be available to those who managed to get it before the release of the current major update).
    • LÉ Orla (premium)
    • Fairmile H LCS(L)(2)
    • HMS Norfolk
    • HMS Verdun - will replace HMS Montgomery, which will not be available for purchase after 21st of September.

    Italy

    Aircraft and helicopter model, damage model, characteristic and weaponry changes:

    Weaponry

    • MiG-23M - Weapon preset with 2х R13М1 and 4х R-60 has been added to the suspended weaponry.
    • A.109EOA-2, AB 205 A-1 - Moved from the “Attack Helicopter” class to “Utility Helicopter” class.
    • Me 410 A-1, Me 410 B-1 - A bug because of which you could install 250 and 500 kg bombs right away without modification research, has been fixed.
    • B-24D-25-CO - Preset with 4х 2000 lb AN-M66A2 bombs has been added to the suspended weaponry.
    • DB-3B - 45-36АН torpedo has been added to the suspended weaponry.
    • Harrier GR.1, Harrier GR.3, AV-8A - A bug that caused the wing part to hang in the air in some cases when it was torn off, has been fixed.
    • A-26B-10 - 37 mm M4 cannon has been replaced by 37 mm M9 cannon.
    • Scimitar F.Mk.1 - A bug that caused the wrong name for 25 lb. AP Mark II rockets to be displayed in the modification menu has been fixed.
    • SB2C - Amount of the ammunition for the defensive turret has been changed from 2000 to 1000 rounds per barrel.
    • AH-64D - AIM-92 missiles have been removed from the normal presets and added to the suspended weaponry presets.
    • AH-1Z - AIM-9L missiles have been removed from the normal presets and added to the suspended weaponry presets.
    • AH-64DJP - AIM-92 missiles have been removed from the normal presets and added to the suspended weaponry presets.
    • AH-Mk1 Apache - Starstreak missiles have been removed from the normal presets and added to the suspended weaponry presets.
    • 37-mm М4 cannon - Belt with air ammunition has been added.
    • FAB-500 М-62 - The type of explosive mass has been changed TNT to TGAF-5. The weight of the explosive mass has been changed from 325 to 213 kg.
    • FAB-250 M-62 - The weight of the explosive mass has been changed from 149 to 100 kg.
    • 2000-fn AN-M66A2 - The type of the explosive mass has been changed from Amatol to Tritonal.
    • 500-fn AN-M64A - The weight of the explosive mass has been changed from 119.7 to 121 kg.
    • Mk.M1 540-lb— The weight of the explosive mass has been changed from 87.1 to 105.23 kg (Air Publication 1661B, Volume 1 - Bombs / OP 1665, British Explosive Ordnance, pag 29).
    • MK 4 MOD 0 gun pod - The weight of the suspended gun pod has been changed from 109 to 630 kg.
    • MiG-21SMT, MiG-21 MF - SPS-141 flare block has been added.
    • Jaguar A - Flare blocks have been added.
    • Phantom FGR.2 / FG.1 - Skyflash air-to-air missiles have been added with Dogfight mode.
    • MiG-21SMT, MiG-21 MF — ECM module with flares has been added.
    • Jaguar A — Flares have been added.
    • AV-8A — Presets with flares have been added.
    • F8U-2 — Flares have been added.
    • F-4EJ — AIM-9J missiles have been changed to AIM-9P.
    • Ar 234 B-2 — Modification required for 500 kg bombs has been added.
    • Ar 234 С-3 — Modification required for 500 kg bombs has been added. Ammo belts modification has been moved to tier II.
    • A32A — chaff pods have been added.
    • F-4E — AIM-7E-2 missile has been added with Dogfight mode.
    • MiG-23M — R-60 missiles have been replaced with R-60М along with a change of modification for research (if the modification has already been researched, the replacement will occur automatically)
    • The seeker telescope on the AGM-65A/B is now stabilized

    Other

    • The display of icons in the modification menu has been fixed according to the suspended armament for the aircraft - Z 1007 bis (all series), Su-6 (all series), PB4Y-2, B-24D, A-26 (all series), H8K (all series), PV-2D, A-4 (all series), S.O 4050 Vautour (all series), AD-4 (all series), Saab 105G
    • FAB-500sv - A bug due to which the full name of the bomb wasn’t indicated in some presets has been fixed.
    • GSh-23L — The composition for ammunition belts on the GSh-23L twin cannon have been changed.
    • MiG-21SMT, MiG-23M, MiG-27M, Su-17M2, Mi-24P (Germany), Mi-24P, Mi-24V, Mi-35M — S-24 rockets have been replaced with the S-24B.
    • Separate command added to toggle ballistic computer for cannons or rockets.
    • Helicopter target trackers, radars and IRST on fighters and missile seekers will now be able to see the hulls of destroyed ground vehicles
    • Р-60, Р-60М - The interval between launch and inclusion in the control loop of the homing head has been clarified. 0.5 sec -> 0.35 sec

    Следы попаданий на объектах окружения

    Выстрелы с разным количеством взрывчатки в снарядах оставляют разные отметины на стене

    В этом обновлении мы реализовали достоверные следы попадания на объектах игрового мира. В зависимости от калибра и типа снаряда на всех поверхностях остаются отметины и следы попаданий разной формы. Выстрел каморным снарядом в бетонную стену оставит выбоину с нагаром вокруг точки попадания, а выстрел подкалиберного оперённого снаряда — отверстие с небольшим сколом вокруг пробития. На грунтовых и скальных поверхностях также возникают реалистичные следы попаданий, разные по диаметру и характеру повреждения.

    Dagor Engine 6.0 позволит нам реализовать множество улучшений в War Thunder. В ближайших крупных обновлениях мы представим новые графические улучшения для наземной техники и флота, оставайтесь с нами!



    Список игр, поддерживающих технологию интеллектуального сглаживания NVIDIA DLSS пополнили 4 новые проекта. Среди них популярная многопользовательская военная игра War Thunder. С обновлением «Новая сила» игра переехала на обновленный движок Dagor 6.0 и получила поддержку DLSS, что позволяет серьезно повысить производительность и качество изображения. По данным NVIDIA, включение DLSS позволяет увеличить среднее количество кадров для GeForce RTX 2060 на 40% в разрешении 4K.

    реклама

    Поддержку DLSS также получил новейший блокбастер Call of Duty: Black Ops Cold War. Новая часть франшизы может похвастаться поддержкой целого ряда уникальных технологий NVIDIA, среди которых трассировка лучей и инструменты для снижения задержки ввода, создания захватывающих скриншотов и видео-повторов.





    Кроме этого, поддержка DLSS теперь доступна в шутерах Enlisted и Ready or Not. Для последнего NVIDIA включает поддержку аппаратного ускорения трассировки лучей для отражений, локальных теней и глобального затенения. В этих проектах DLSS позволяет увеличить производительность от 50 до 120%.

    Разработчики из компании Gaijin Entertainment выпустили обновление «Точно в цель» для многопользовательского экшена War Thunder. Как и полагается в таких случаях, «обновка» содержит в себе гору нового контента и значительно улучшает клиент игры в техническом плане.

    реклама


    «Точно в цель» добавляет новую технику — ударный самолёт МиГ-27М и перехватчики JA37C Jaktviggen и Saab J35A Draken. В War Thunder появились корректируемые авиабомбы, две новые локации, поддержка технологии Nvidia DLSS 2.2 и множество исправлений для ранее выпущенной техники.

    Мегаслив топовой 3070 Gigabyte Aorus дешевле любого Палит

    Обновление вносит нужные изменения в экономику, интерфейс, игровые механики, графику и звук. Были внесены правки в миссии, характеристики техники, модели повреждения и вооружения наземной техники. С полным списком изменений можно ознакомиться на официальном сайте проекта.

    Сглаживание с алгоритмами глубокого обучения (DLSS)

    До и после применения DLSS.

    Благодаря технологии DLSS 2.0 (сглаживание с алгоритмами глубокого обучения) искусственный интеллект производит корректное сглаживание объектов игрового мира при их увеличении для больших разрешений изображения, не нагружая компьютерное «железо». Данный вид рендеринга работает с видеокартами серии RTX.

    Naval fleet model, damage model, characteristic and weaponry changes:

    Naval weaponry:

    • Weapon control - a Fire direct system has been added on all large artillery ships - stereoscopic rangefinders, director control towers, artillery directors that take the necessary measurements are separated into independent modules. Modules in the fire control rooms that create fire solution calculations have been added. Binoculars have been reworked.
    • IJN Settsu - Incorrect designation for the 6.5mm machine guns in the vehicle card have been corrected.
    • Fairmile C (312) - Number on the used ammunition for aft 40mm “2 pdr Rolls Royce” cannon has been corrected.
    • USS Wyoming — Maximum speed has been changed to 21 knots.
    • Parizhskaya Kommuna — HE shell has been added for research at the 4th modification level
    • 305mm semi AP round (1911) (Imperatritsa Mariya, Poltava) speed drop dynamics have been fixed (made equal to the AP round). Armour piercing values at mid and long ranges have been changed.
    • Poltava - firing sectors of the second and the fourth gun of the main calibre have been increased.
    • USS New Orleans, USS Northampton, USS Pensacola, USS Portland - name of main calibre guns have been corrected.
    • RN Aviere - torpedo type has been changed
    • IJN Ikoma - 533mm torpedo launcher has been changed to 457mm.
    • IJN Ikoma, IJN Settsu - display of ammo capacity of the auxiliary guns has been fixed.
    • S-38b, S-38 - display of ammo capacity of the 20mm guns has been fixed

    Naval modifications and crew skills:

    • All ships and boats, in accordance with their classes, receive corrected parameters for smoke screens - launch position, size and time of the effect. Previously, smoke screens might appear in the middle of the hull or far behind
    • USS Wyoming — Class B 305mm default HE round has been added. The AP round had been moved to the research tier I.

    Naval characteristics, physics and damage model:

    Naval Visual models and visual parts:

    • Z32 - Elevator model of the forward main calibre turret has been added.
    • USS Candid - The absence of the gun barrel of the main calibre turret in the X-Ray view has been fixed.
    • Z20 Karl Galster - Models of armour shields of 20-mm units have been corrected.
    • RN Zara, RN Pola - Damaged ship condition that caused the hangar cover to disappear at the front part of the ship has been fixed.
    • RN Pola — Missing mooring stanchions have been added
    • HMS Jervis - Flag animation has been fixed.
    • IJN Satsuki - The original unique camouflage has been returned.
    • Leipzig — A bug with the visual model of the damaged ship which caused the flag to hang in the air has been fixed
    • The zones of possible decoration placements have been expanded

    Interface

    • Possibility of hiding coal bunkers in X-Ray mode in the hangar has been added.
    • Anti-torpedo bulges and coal bunkers of an enemy ship now disappear in the hit camera after their destruction
    • Added display of the countdown time required to exit a queue.

    Эффекты попадания на бронетехнике

    image

    Вид на уничтоженный горящий танк, в отверстиях от пробитий горит огонь.

    В обновлении War Thunder «Новая сила» улучшится внешний вид попаданий по наземной технике. На танках в местах попаданий снарядов возникают физически-корректные вмятины брони, теперь их форма зависит от угла встречи снаряда с бронёй танка. В некоторых случаях снаряд даже может застрять в броне! Если произошло пробитие, в зависимости от калибра снаряда на броне возникают отверстия разного диаметра, сквозь которые в случае пожара виден огонь.

    Комментарии

    Популярные статьи

    Сейчас обсуждают




    Для регистрации перейдите по ссылке, указанной ниже. Если у вас уже есть аккаунт в конференции, то для доступа ко всем функциям сайта вам достаточно войти в конференции под своим аккаунтом.

    Соблюдение Правил конференции строго обязательно!
    Флуд, флейм и оффтоп преследуются по всей строгости закона!

    Комментарии, содержащие оскорбления, нецензурные выражения (в т.ч. замаскированный мат), экстремистские высказывания, рекламу и спам , удаляются независимо от содержимого, а к их авторам могут применяться меры вплоть до запрета написания комментариев и, в случае написания комментария через социальные сети, жалобы в администрацию данной сети.

    A dozen new vehicles, updated Test Drive, specified missile dynamics, and a more structured approach to bug reports concerning modern tank protection. Enthusiasts of the Japanese ground forces receive at their disposal long anticipated vehicles and camo updates.

    Germany

    Great Britain

    Japan

    China

    Italy

    Sweden

    Осветительные снаряды

    Панорама ночного боя с осветительными снарядами.

    В одном из прошлых обновлений в War Thunder появились приборы ночного видения и тепловизоры, которые полностью меняют ощущение от боя в ночное время или в условиях недостаточной видимости. Однако, такое оборудование есть далеко не у всех машин в игре, кроме того, на изучение модулей ПНВ требуется время. Для того, чтобы игроки без ночного зрения не чувствовали себя беспомощными в темноте, мы вводим на ночные локации осветительные снаряды. ИИ-артиллерия будет время от времени выпускать осветительные снаряды, которые улучшают видимость в бою над различными участками карты, на самых ответственных направлениях. Осветительный снаряд работает непродолжительное время, спускаясь на парашюте, а затем гаснет. Таким образом, даже игроки без приборов ночного видения смогут ориентироваться на поле боя. При этом игроки с ПНВ смогут лучше видеть цели через приборы, или же не пользоваться активной подсветкой ИК-прожектором, чтобы избежать обнаружения врагом. Кроме того, парашют с осветительным снарядом можно сбить огнём из пулемёта или пушки.

    New locations and missions

    Spaceport

    Breslau

    • Aircraft missions:
      • New alternate history mission of Operation Honolulu.

      Location and mission updates

      • Aircraft missions:
        • A complete reworked version of Operation Dover, including updated logic and moving the mission to the ranked airfield system.
        • A complete reworked version of Operation Krymsk, alternative history, including updated logic and moving the mission to the ranked airfield system
        • Moving of the alternative history missions “Afghanistan”, “Berlin”, “Guam” and “Spain” to the ranked airfield system and updating of the mission logic to the new format.
        • hanges in the mission Operation Ruhr. Logic update. Addition of ground vehicle presets: now on different ranks there will be different vehicles in the columns. Mission design changes for better balance.

        Enduring Confrontation

        • The amount of HP for bombing bases has been reduced for all mode missions.
        • Sicily
          • Changes to location to better accommodate the airfields.
          • Changes to positions of roads to avoid intersection with airfields.
          • New possible locations for airfields.
          • Number of simultaneously active bases for bombing has been increased to five.
          • Number of available base positions has been doubled.
          • Zhengzhou 46
            • Changes to location to better accommodate the airfields.
            • Changes to positions of roads to avoid intersection with airfields
            • Switching the mission to the new logic.
            • New possible locations for airfields.
            • Number of simultaneously active bases for bombing has been increased to five.
            • Number of available base positions has been doubled.
            • Mission’s size has been increased from 7x7 to 8x8 squares.
            • Changes to location to better accommodate the airfields.
            • Changes to positions of roads to avoid intersection with airfields
            • Switching the mission to the new logic.
            • New possible locations for airfields.
            • Number of simultaneously active bases for bombing has been increased to five.
            • Number of available base positions has been doubled.
            • Mission’s size has been increased from 7x7 to 8x8 squares
            • Changes to location to better accommodate the airfields.
            • Changes to positions of roads to avoid intersection with airfields
            • Switching the mission to the new logic.
            • Mission’s size has been increased to 128x128 km.
            • Number of simultaneously active bases for bombing has been increased to five.
            • Number of available base positions has been doubled.
            • Mission’s size has been increased from 7x7 to 8x8 squares
            • Changes to location to better accommodate the airfields.
            • Changes to positions of roads to avoid intersection with airfields
            • Switching the mission to the new logic.
            • New possible locations for airfields.
            • Number of simultaneously active bases for bombing has been increased to five.
            • Number of available base positions has been doubled.
            • Mission’s size has been increased from 7x7 to 8x8 squares

            Читайте также: