Horizon zero dawn чит энджин

Обновлено: 06.07.2024

Horizon Zero Dawn — Таблица для Cheat Engine [UPD: 24.08.2020] » Трейнеры » Читы

Таблица для Cheat Engine [UPD: 24.08.2020]

Автор: Drazerak Размер: 16.21 kB Дата: 24 августа 2020, в 10:29 Категории файлов для Horizon Zero Dawn

Таблица для Cheat Engine [UPD: 24.08.2020]

Infinite Health — Бессмертие
Damage Multiplier — Множитель Урона
Infinite Ammo — Беск. Патроны
Infinite Oxygen — Беск. Кислород
Infinite Medicine — Беск. Медицина
Infinite Resources — Беск. Ресурсы
Infinite Concentration — Беск. Концентрация
Instant Weapon Charge — Мгн. Заряд Оружия
Infinite Carrying Capacity — Беск. Инвентарь
No Trial Time Limit — Без Лимита по Времени
No Override Recharge — Без Перезарядки
No Trading Requirements — Без Требований для Покупок
No Crafting Requirements — Без Требований по Крафту
Time of Day — Ред. Время Суток
Stealth Mode — Невидимость
Teleport Mode — Режим Телепорта
Set Skill Points — Добавить Очки Улучшений
Set Experience Points — Добавить Очки Опыта

Процесс запуска:
1. Запустить Cheat Engine, "Load" и выбрать таблицу
2. "Select a process to open", выбрать нужный процесс.
3. Выбрать нужную опцию, поставить крест.

Инструкция по установке трейнера

Как правильно распаковать файл?

В 95% случаев файлы для игр представлены в формате .RAR или .ZIP. Первые можно скачать и распаковать с помощью триал-версии программы WinRAR. Для этого откройте архив с помощью этой программы с нажмите на кнопку “Извлечь” (“Extract to” в английской версии) и выберите любую папку на жестком диске, но не выбирайте папку с игрой, так как в архиве могут быть вложенные папки, и тогда файл не заработает.

Если файл запакован в ZIP-архив, то достаточно будет открыть его через стандартный “Проводник” Windows. Иногда могут встречаться архивы с расширением .7Z, чтобы распаковать их, потребуется загрузить архиватор 7-Zip. Он бесплатный и довольно удобный, и к тому же может работать с .RAR и кучей других, менее популярных типов архивов.

Как правильно установить трейнер?

Когда вы распаковали архив, найдите его через "Проводник" и просмотрите содержимое папки. Обычно трейнер представляет собой один-единственный файл с расширением .EXE, но иногда может включать в себя и другие, а также инструкцию (обычно называется ReadMe.txt).

Способ установки у всех трейнеров схож и заключается в том, чтобы поместить все файлы в дистрибутив игры, в ту же папку, где находится исполняемый файл, который и отвечает за запуск игры. Иногда найти его не так уж и просто, но если у вас на рабочем столе есть иконка, с помощью которой можно запустить игру, то вы можете воспользоваться следующим способом:

1. Нажать правой кнопкой мыши на иконку;
2. В открывшемся контекстном меню выбрать опцию "Свойства";
3. В открывшемся окне перейти на вкладку "Ярлык" и нажать на кнопку "Расположение файла".

После этого в "Проводнике" откроется папка, в которой и находится EXE-файл игры. Трейнер нужно скопировать в ту же папку, если в инструкции, приложенной к трейнеру, не сказано иначе.

После этого останется только запустить трейнер и ознакомиться с сочетаниями клавиш для активации его возможностей, а затем, не закрывая трейнер, запустить игру.

Administration

SunBeam Administration
Posts: 3706 Joined: Sun Feb 04, 2018 7:16 pm Reputation: 2933

Horizon Zero Dawn [Engine:Decima]

Post by SunBeam » Fri Aug 07, 2020 3:44 pm

Kindly DO NOT POST this table on other forums/communities (e.g.: Nexus). Same as you prefer those places, I prefer FRF and I made this specifically for this community! If you want to share the news, do send those users to FRF instead. Thank you for respecting my choice!

Updated to latest patch version (HRZ-PCR / 09:53 - Wed Sep 02 2020).

Image

  • [Trials] Lock Trial Timer At 00:00
    Start a Trial in-game, then activate the script. The following will happen: a) CountdownTimer_StartTimer function will be patched to a RET so it doesn't count; b) CountdownTimer_PauseTimer function is run which will pause the timer and send that particular message (so game knows to pause it); c) timer is reset to 00:00. Once you're done with the trial, you can disable the script. I've not tested what happens if you leave it on forever; am assuming any Trial timer - hopefully there aren't any other type of timers affected - will never start and remain at 00:00.

(a) If you know the name of your item, you can "filter" it from the rest of the list by entering its name in the input field. Then press OK. Example: sparker. Note the casing doesn't matter: upper, lower, whatever case; the script will internally convert it to lowercase.

Image

You will get a "Done." message box. Click OK and then you will see this:

Image

Here you can edit the Price, Quantity or Stack Quantity (how much a stack will contain). You can check the modifications by opening the Inventory with I key. Note that if you keep the Inventory open while you do the changes in CE, you need to close and reopen it to see the changes having occurred.

Clicking/running Collapse All script will collapse the group, like so:

Image

You can re-expand the entry by clicking the [ - ] in front of it.

(b) If you don't know the name of your item, then click Cancel (don't click OK with nothing entered, you've been warned!) and the script will start listing out Inventory Entities with their sub-groups. Wait till the script finishes; depending on your number of items, it might take a bit (2-3 minutes). You'll know the script's finished processing when the "Done." pop-up shows up. Click OK. Then you can click Collapse All so you don't have to scroll like a mofo and look for the entry you want:

Image

Image

Similarly to (a), you can edit the elements mentioned.

Disabling the script will remove all sub-entries but "Collapse All" entry. So you don't need to manually remove the items. The same applies if you save/reload; you will need to disable and re-enable the script, as the engine will REALLOCATE everything. Meaning NEW addresses, so whatever you had before the reload WON'T WORK!

First-up, make sure you've enabled VEH debugger in CE's Settings:

Image

Then activate the script and:

a) Press I to open the Inventory
b) Click Crafting
c) Pick a Weapon/Outfit to modify; press F to Modify
d) Press F again to select Weave/Coil slot
e) Check CE and you will see this:

Image

Moving the mouse over another Coil/Weave will automatically clear/rebuild the CE entries in the GUI, so you don't have to do anything BUT move the mouse over coils/weaves. The hardware breakpoint will read all properties when hit (as you move mouse).

a) Press I to open your Inventory, then go to the Modifications tab.
b) Drop the item you want to dupe, by keeping R pressed. Close the Inventory and pick the item from the ground by pressing E.
c) Enable the script.
d) You will now see these:

Image

HorizonZeroDawn.CT 1.5 (149.17 KiB) Downloaded 18777 times

Updated to latest patch version (HRZ-PCR / 03:52 - Sun Aug 16 2020).

Added a Normal to NG+ and back conversion script:

Image

HorizonZeroDawn.CT 1.4 (117.58 KiB) Downloaded 7912 times

Updated to latest patch version (HRZ-PCR / 01:23 - Thu Aug 13 2020).

HorizonZeroDawn.CT 1.3 (114.93 KiB) Downloaded 6170 times

Added Infinite Clip / Fast Fire script. And other stuff in Pointers/Structures.

HorizonZeroDawn.CT 1.2 (111.23 KiB) Downloaded 6002 times

For example, if you enable it, then a Precision Shot will release 5 arrows at the same time. Yes, there will be spread. Then.. if you don't want to hold bow in tension, you can click Mouse 1 several times. A Bellowback will be dead within seconds

To be honest, God, Infinite Ammo and Infinite Clip / Fast Fire are kinda all you need. You can gather stuff by upgrading pouches and hunting animals / machines. While at the same time doing side quests and main mission.

Table updated with a lot of shit in the Pointers and Debug parts. I'm still digging up the code in the engine, so don't expect the table to have a shit load of scripts and little options. I'm more into learning about Decima, not filling up yet another table (you have 3-4 already, plus several trainers) for pure gameplay.

That being said, you can control a lot of aspects by taking a look at the mappings in Pointers/Structures section. I've also registered a couple of helpers via aobs (check Memory Viewer > Userdefined symbols) that should help you on your way. Want to learn more of my progress or Decima, hop on Discord.

Image

HorizonZeroDawn.CT 1.1 (109.04 KiB) Downloaded 4914 times

Plans for next release: freecam + teleport to freecam (player, controlled machine).

Game Name: Horizon Zero Dawn
Game Vendor: Steam
Game Version: HRZ-PC | 09:58 - Tue Aug 04 2020
Game Process: HorizonZeroDawn.exe
Game File Version: -

HZD's out, so another Decima title for me (2nd one, after Death Stranding). Here's a table that lists out the current DebugSettings structure. In it you will find 3 things that might interest you:

  • God set to 1 will make it so health drops at 0, but you never die. Set to 2 will render you invulnerable and skip any damage animations (no stagger). You can see I'm already using the 2 value
  • InfiniteAmmo set to 1 will make it so your clip's value (at least for normal arrows) shows up as 2. In reality clip's at its full value. Now, every time you fire, the clip will use 1 arrow and restore it: 2->1->2. So you always see 2 there. Haven't yet tried other types of ammo.
  • ShowDebugInfo will show Player and Camera positions, as well as Player state (Explore_DEFAULT, Explore_JUMPING, EXPLORE_DEFAULT_AIM, etc.). Useful to pin-point locations or debug movement.

There are some other BOOL values in there I labeled "??" cuz I don't know what they are or what their effects do, so please test and let us know if you find out

I'll post more in the table as I progress, though God and Infinite Ammo are pretty much it for me. You can level up pretty fast by just killing herds of "cattle" (am still in the early stages).

Таблица для Cheat Engine [UPD: 24.08.2020] Horizon Zero Dawn

Читайте также: